Egy tehervonathoz
Egy gördeszkával könnyű elindulni, nagyon könnyű megállni. (És könnyen el is tudsz esni.)
Egy biciklire már fel kell ülni, de előtte érdemes ellenőrizni a kerekekben levő nyomást, a nyereg magasságát, és, hogy fognak-e a fékek. Kanyarodni másképp kell, mint egy gördeszkával. Egy bicikliről is le lehet esni.
Egy robogó már más kategória: nem emberi erő hajtja. Kell hozzá üzemanyag, és más szabályok érvényesek rá, mint egy biciklire. Másképp is lehet vele gyorsulni, kanyarodni, és megállni, mint egy biciklivel.
Egy személyautó megint újabb “lépés felfelé” – tudod, nem kell mondjam. Már több, mint egy tonnát nyom, egyes autók akár két tonnát is.
Városi busz – nem valószínű, hogy le fog gyorsulni egy személyautót. Lomhább, és még hosszabb a féktávolsága.
Kamion – még nehezebben gyorsul, pláne, ha meg van rakodva. Kanyarban még nagyobb centrifugális erő hat rá. Ha pedig személyautóval ütközik, az utóbbi “húzza a rövidebbet”.
Egy tehervonattal pedig soha ne akarj szembe menni… Nagyon lassan gyorsul fel, és szintén nagyon lassan áll meg. Kanyarodni pedig egyáltalán nem tud, csak a pálya nyomvonalán tud közlekedni.
Ha stratégia, akkor tehervonat. Egyszer indítod el, utána már megy…nagyon megy.